Uczmy się samodzielnie - ale jak?

 

CYKL WEBINARIÓW ODWOŁANY
Z przykrością informujemy, że z powodów od nas niezależnych musimy odwołać cykl webinariów poświęconych skutecznej nauce. Pracujemy nad ustaleniem nowego terminu zajęć.

 

 

Jak skutecznie uczyć się matematyki i innych przedmiotów? Metody, porady praktyczne i mniej znane sposoby na skuteczną naukę - wszystko to w pięcioczęściowym webinarium prowadzonym przez Marka Pisarskiego. Nasz prowadzący jest bardzo doświadczonym nauczycielem-praktykiem, który z sukcesem stosował metody pomagające w efektywnej nauce i pomógł wielu uczniom przełamać niekorzystne przyzwyczajenia.
Spotykamy się na żywo na platformie Zoom w poniedziałki o godz. 16:00 (kończymy o 17:30), a pierwsze zajęcia odbędą się już 15 listopada 2021 r. Ostatnie, piąte spotkanie, odbędzie się 13 grudnia 2021 r.

 

 

 

Jak skutecznie uczyć się samodzielnie? - dziewczyna z ksiązkami stoi na tle szkolnej białej tablicy z wzorami matmatycznymi

 

Uczniowie nie dzielą się na zdolnych i niezdolnych,
tylko na tych, którzy umieją się uczyć i na tych, którzy jeszcze tego nie umieją. Jedni i drudzy mogą i powinni nabywać oraz nieustannie doskonalić swoje umiejętności. Przydadzą się nie tylko na maturze, ale również na studiach i w pracy zawodowej.

Egzaminy sprawdzają nie tylko poziom naszej wiedzy, ale też to, czy umiemy się uczyć. Ze sprawozdań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z matur w 2020 i 2021 roku wynika, że... duża grupa maturzystów mogłaby uczyć się dużo lepiej. Warto wziąć się do pracy już teraz.

 

 

 

 

O czym będzie mowa podczas kursu „Uczmy się samodzielnie, ale jak?”

O tym:

• że uczenie się to proces polegający na rozwiązywaniu zadań, porównywaniu rozwiązań, opisywaniu swoich myśli, szukaniu analogii, uogólnianiu i uzasadnianiu oraz wyciąganiu wniosków; to ciekawa i wciągająca praca z elementami umysłowej rozrywki;

• że matematyka jest przedmiotem, który najlepiej sprawdza i kształci umiejętności uczenia się, a zatem odpowiedni trening w rozwiązywaniu zadań matematycznych ćwiczy także umiejętności uczenia się innych przedmiotów;

• jakie sprawdzone metody stosować, aby usunąć główne przeszkody w nauce takie, jak brak motywacji, prokrastynacja, uczenie się dla ocen i na pamięć.

• jak ważne jest dbanie o mózg i cały organizm.

Przeanalizujemy rozwiązania niektórych zadań maturalnych oraz przekonamy się, jak rozwiązywanie zadań nie wymagających wiedzy szkolnej (łamigłówek) kształci umiejętność rozwiązywania zadań wymagających tej wiedzy.

 

 

 

Cykl obejmuje pięć 90-minutowych interaktywnych wykładów
na platformie Zoom, dotyczących następujących zagadnień związanych z egzaminem:

1. Zadania z geometrii – jak się skupiać i jak rozpraszać? (15 listopada, 16:00 - 17:30)
2. Zadania z algebry – jak redagować rozwiązania zadań? (22 listopada, 16:00 - 17:30)
3. Zadania zamknięte – jak dbać o mózg? (29 listopada, 16:00 - 17:30)
4. Zadania o ciągach – jak dobrze korzystać z kalkulatora? (6 grudnia, 16:00 - 17:30)
5. Zadania na dowodzenie – czym jest uczenie się i dlaczego jest takie ważne? (13 grudnia, 16:00 - 17:30)

Część zajęć poświęcona będzie zagadnieniom związanym z organizacją pracy w domu i motywacją do nauki. Będziemy też rozwiązywać ciekawe zagadki przydatne podczas rozwiązywania zadań. Przekonamy się, jak dużo ważnych informacji zawierają strony www, w tym strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

 

Ile kosztuje kurs?
Za udział w 5 zajęciach online uczestnik wnosi opłatę w wysokości 120 złotych.

 

Co będzie potrzebne podczas zajęć?
Uczniowie biorący udział w zajęciach otrzymają od nas materiały w formacie PDF, ściśle związane z prezentacją przeznaczoną do zajęć. Dodatkowo prosimy o przygotowanie:

• niezapisanych kartek formatu A5, nożyczek, ołówka, długopisu, linijki, papieru do notatek (format A4 w kratkę);
• kalkulatora typu „maturalnego”;
• wydrukowanej broszurę „Wzory matematyczne”.

Dodatkowe informacje o materiałach zostaną przesłane Uczestnikom drogą mailową.

Jeżeli masz pytania dotyczące zakresu kursu i jego zawartości merytorycznej, napisz: marek.pisarski@ec1lodz.pl

 

 

 

 

Wywiad z Markiem Pisarskim, prowadzącym webinarium